Jag fantiserar om dig

Japp, den låten hitta jag nyss.. rätt charmig låt.. eller hur? ;) Hur kan ni veta det, ni hör den ju inte! :P

Jag har några tankar och funderingar.. Ska jag säga upp min lägenhet? Ska jag bo kvar här? Ska jag ge dig en chans till? Vilken körskola ska jag ta?

På tvångsvården jag bodde på bodde även tjejer som hade knarkat sönder sina kroppar.. Deras vener var sönder ärrade och dom flästa hade tappade sina tänder. Och det dom pratade om hela dagarna var hur sugna dom var på att få komma ut och "punda". Så då en natt kom den här dikten upp i mitt huvud.
Ja okej, det var lite för min del också.. Eftersom alkohol har varit min drog.

Kampen mot droger.

Försök tänk på livet annorlunda.
Tänk på något annat när du ska blunda.
Låt inte drogerna vinna.
Med posetiva tankar kan dom försvinna.
Jag vet att det inte är lätt och
man måste prova sig fram på olika sätt.
Sömn, motion och mat, är en bra start.
Låt bli droger och skit
så ska du se att du kommer fram en bit.
Dette kommer bli jobbigt och tungt.
Men stressa inte och ta det lungt.
Om du bara orkar kämpa, så kan du ditt sug dämpa.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0