Tredje gången gillt?

Jag vet inte hur många ggr jag har startat en blogg nu, men sen har det inte blivit nått mer. Första inlägget här skrev jag vid jul. Men nu känns det som att jag kommer vara lite mer aktiv på bloggen. Hoppas det.

I onsdags flyttade jag till en familj i Vårgårda och nu sitter jag här. Innan så bodde jag i 4 månader på en låst avdelning för att jag var vara för mitt eget liv. Äntligen tänkte jag när jag skulle få flytta hit. Äntligen får jag komma ut i det fria igen. Men det var tuffare än vad jag trodde. Igår var dagen fullproppad med ångest. Men idag känns det faktiskt mycket lättare, fast ångesten gör sig påmind lite då och då.
 Men då får jag tänka på citatet:
 "Stop thinking of what could go wrong and sart thinking of what could go RIGHT!"



Familjen jag bor hos är jätte mysig och trevliga. Vi bor i en herrgård och jag har en egen stor terras. Ja om ni såg hur jag bor nu skulle ni säkert tänka att jag borde vara lycklig nu. Men tyvärr är det inte så. Har man inte tryggheten inom sig så har man den ingenstans. Pappan här är präst och mamman är hemma. Det bor även en tjej i min ålder här som är begåvadshandikappad, jättego tjej. Och så bor det en kille här som är 14år och även han verkar trevlig. Har inte träffat han så mycket eftersom han har varit hos sin pappa under helgen tills idag.
Just nu är jag här under en prov vecka för att se om det känns rätt och om jag vill bo kvar här. Som det ser ut nu så tror jag att jag stannar. Men vi får se. Men skulle inte tro att jag kan hitta en bättre familj än den jag är hos nu.

Idag har vi varit till Allingsås och shoppat lite. Jag köpte bland annat ett par "Body train"- skor som tydligen ska öka upp förbränningen när jag är ute och går. Och promenerar har jag gjort en hel del sen jag kom hit. Och det är ju jättebra eftersom jag vill komma iform. :)


Kommentarer
Postat av: Michaela

Vad duktig du är som tar tag i motionen och tränar positivt tänkande! Hoppas att du trivs hos familjen och stannar.



Jag känner igen mig exakt med vad du skriver om tryggheten! Jag är väldigt otrygg i mig själv och har väldigt svårt att vara lugn och självsäker på platser där jag inte känner mig hemma. Det är nog därför jag trivs allra bäst i mitt eget hem. =)



Kommer du ihåg när vi var ute och promenerade om kvällarna i Knivsta? Vad duktiga vi var då =D

2012-06-04 @ 22:12:44
URL: http://littlegila.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0